Maanantaina oli kaupunkimme 370-vuotisjuhlat. Koska Ranji sai valtuutettuna kutsun, menin minä taas mukaan avec;kina.

Juhla sisälsi konserttiosion Janne-salissa ja vastaanoton ja ruokailun Raatihuoneella. Toiseen olin tyytyväinen ja toiseen en... Minut tuntevat tietävät jo ennen kuin kerron kumman olisin jättänyt väliin ;o)

Konsertti oli Lahden kamariorkesterin esittämää musiikkia. Myönnän että saivat upeita ääniä soittimistaan ja samaan hengenvetoon myönnän myös sen, että tämänkaltainen musiikki ei ole minua varten. Voisin kuvitella kuuntelevani sitä vain unta saadakseni, sillä sen verta minua alkoi tuo hieno anti väsyttämään. Enkä ollut ainoa lajiani. Poislähtiessäni kuulin takanani seisovan naisen puhuvan ystävälleen, että hän on vissiin liian sivistymätön nauttiakseen ja ymmärtääkseen moista musiikkia... Niin kai sitten minäkin!?

Raatihuoneelle päästyämme kuuntelimme aikamme ulkomaisten vieraiden onnentoivotuksia ja sensellaista ja sitten alkoi ruuan tarjoilu. Se oli hyvää ja jo vain sen vuoksi kannatti sinnitellä kaksi tuntia kamarimusiikkia ;o)

  Ja minun piti hankkia jakkupukukin (tosin ei vain tätä juhlaa varten vaan muutenkin) Nolostunut