2.6.2010 keskiviikko

Aamupäivällä suhautimme metrolla Waterloo stationille, josta kävelimme Thamesin rantaa pitkin London Eyelle. Sieltä ostimme liput river cruisingille, vain kolmen vartin pikkuristeily. Vaikka aurinko paistoi lämpimästi niin joella tuuli iski luihin ja ytimiin.

Waterloo Station

Lontoossa oli vasta ollut Elephant festival ja ympäri kaupunkia oli ripoteltu vaikka minkämoisia norsuja

London Eye Thamesin toiselta puolelta

Risteilylle lähdössä

Olimme ensimmäisten joukossa laivassa

Tower Bridge joeltakäsin

Parlamenttitalo ja Big Ben

Risteilyn jälkeen Ranji jonotti lipujja London Eyehin ja osti samalla jonolla liput Madame Tussaudille kun yhteisostossa sai kivan alennuksen. Pelkäsin hieman nousta London Eye maailmanpyörään sillä korkeat paikat ei ole ihan mua varten. Selvisin kokemuksesta hengissä ;D vain kertran tein sen virheen että siellä jossain korkeuksissa menin ja katsoin alaspäin... Loppukierros meni ok mkun muistin suunnata katseeni kauas eteenpäin.

Kolme seuraavaa kuvaa otettu London Eyesta näkyvistä maisemista;

Maailmanpyörä kierroksen jälkeen käveltiin vielä hetki Enbaghmentissa ja sitten metrolla hotellille. Haettiin Bakerys ovenista lämpimiä toasteja matkaan ja mentiin huoneeeseen huilimaan hetkeksi.

Toinen hotellimme vieressä olevista tubeasemista, se jota käytimme ahkerimmin

Iltapäivällä lähdettiin taas liikkeeseen ja päädyttiin Piccadilly Circukseen ja Covent Gardeniin ihmettelemään vaikka minkämoisiä yrittäjiä jotka keräsivät rahaa mitä erilaisimmin keinoin ;)

En usko että patsaana oleminen on kovinkaan monipuolinen ammatti ainakaan työtehtäviltään... ;D Tämä patsas kumarsi aina kun joku heitti kolikon hänelle

Piccadilyt Circukselta löytyi muutakin elävää kuin turisteja, niinkuin tämä cityleppis ;D

Eräs Covent Gardenin norsuista

Alkuillasta käveltiin vielä hotellin lähiympäristössä. Käytiin mm. etsimässä Gloucester Roadilta Pet Pavillionia ja löysimmekin sen mutta pieni eläintarvikeliike oli jo sulkenut ovensa. Loppuillasta intialaisen ravintolan kautta huoneeseen. Otimme take away-annoksina roti ja naan-leipää sekä seasonvegetablescurrya. Oli aivan ihanaa ja mausteita ei oltu säästelty (pyysimme extra hottia) Hiki vaan virtasi kun me nautiskelimme television ääressä maukasta iltapalaamme.