Mulla on tapana joka reissulla pitää jonkinlaista matkapäiväkirjaa, siis semmosta kirjasta ylläpidän, johon laittelen ylös fiiliksiä ja paikkoja joissa käydään ja mitä tehdään yleensäkkin. Teen sitä omaksi huvikseni ja helpottaakseni myöhemmin valokuva-albumien tekoa ja eritoten niiden kuvatextejä, kaikka ei vaan pysty muistamaan muuten. Ajattelin, että voisin tänne koota  aikajärjestyksessä jotain viimesimmästä reissustamme pikkuhiljaa, laitan myös kuvia. Kaikkea kirjoittamaani en varmaan jaksa ja viitsi kopioida, mutta jotain kuitenkin...

699395.jpg Tässä kissat lähdössä hoitoon edellisenä iltana, ennen meidän matkaamme.

INTIA 18.6.-29.6.2007

18.6 Helsinki-Vantaa lentokenttä;

Koneen piti lähteä klo 14.15 ja nyt taululla uusi tieto että lähtö siirtyy kello 16ksi...

Ei lähdetty klo16! Klo 18 ilmoitetaan seuraavan kerran tilanteesta. Koneessa tekninen vika, jota korjataan. Saimme kaksi 13€ lippua, jotka voimme vapaasti käyttää ravintoloissa tai taxfree-kaupoissa... mennään syömään, mitä muuta tässä odotellessa voisi tehdä?

Kello nyt 18.25 ja juuri kuulutettiin koneen lähtevän klo 19.30! Jo on aikakin. Odottavan aika on piiitkää ja peppu on jo puuduksissa istumisesta. Saatiin vielä kolmas shoppailukuponki kun käytiin kinuamassa ;o) Toivotaan että lento tosiaan lähtee nyt luvattuun aikaan, sillä siten saatamme vielä keretä Delhistä Mumbain koneeseen, joka lähtee aamulla kuuden jälkeen...

19.6.2007 Kochi, Kerala;

Vihdoinkin iltapäivällä klo13 saavuttiin lopulliseen päämääräämme. Delhissä olimme aamuyöllä vajaa 2h ennen seuraavan lentomme lähtöä. Tosin väärällä lentokentällä eli siinä taas kerran jännättiin miten meitin käy... Matka toiselle eli kotimaan kentälle ei ollut aivan lyhyt ja intialaiseen tyyliin sitä ei matkustettu mitenkään nopeaan malliin. Miksi meille aina käy niin, että jostain syystä tulee kiiru, johtui se sitten meistä tai ei? Tällä kertaa ei johtunut! Domesticillä etuilemisen ansiosta onnistuimme saamaan lentomme kuin ihmeenkaupalla, ja taas juostiin pää kolmantena jalkana pitkin kenttää tarkastuksesta toiseen, ensin matkalaukut ja sitten meidät...  Ei muuten ollut sekunttiakaan tuhlattavaksi.699538.jpg

Mumbaissa sitten olimme jo aikataulussa ja päästiin Kochin koneeseen normaalilla tyylillä ja aikataululla, jee! Koneessa luettiin Times of India sanomalehdestä kuinka Aishwarya Rai hehkuttaa miten onnellinen on kun on naimisissa parhaan ystävänsä kanssa... thats great yaar!

Nyt aika ventti olo. Hereillä putkeen pitkälti toista vuorokautta. Ollaan Ranjin vanhemmilla Maradussa ja täällä siis asutaan seuraavat 8 päivää. Preety soitti äsken ja Sudha tuli poikkeamaan (kummatkin Ranjin siskoja). Aivan utopistinen olo väsymyksen vuoksi... ensi yönä maistuu uni varmasti. Söin juuri muutaman dosan ja sambaria, masu täynnä on hyvä nukahtaa.

20.6.2007 (keskiviikko);

12h yöunet plakkarissa ja nukuin kuin tukki vaikka muutamaan otteeseen havahduinkin kuulemaan äänekästä keskustelua viereisestä huoneesta, Intiassa ei juurikaan kuiskailla ;o) Ranjin serkku Vinod oli kuulemma poikennut vielä eilen illalla, minä en tiennyt asiasta mitään sillä olin unten mailla jo silloin.

699562.jpg   699564.jpg

Koko yön on satanut vettä kuin saavista kaatamalla. Nyt hieman hellittänyt, mutta talon edessä kulkeva tie lainehtii jokatapauksessa. Kello on jotain yhdeksän aamulla luulisin. Yöllä oli uskomattoman viileää, oli pakko vetää peittoa korviin. Ei se varmaan asteellisesti kylmää ollut, mutta sateen aikaansaava kosteus ja kotossa pyörivä tuuletin saivat aikaan ainakin mussa kovia vilun väreitä. Suotta olin illalla hymyillyt peitolle, jota Ranjin äiti minulle tarjosi ja onneksi sen otin vaikkakin epäilin sen tarpeellisuutta. Illalla myös oli hymyilyttänyt kovasti kun Ranjin isä veti pipoa päähänsä... toisaalta hyvähän se on varautua kun asteetkin laskivat jo alle 25n ;o)

Iltapäivällä;  Lähdimme puolenpäivän jälkeen keskustaan shoppailemaan. Lyhyt loma, ei ollut aikaa heitettäväksi hukkaan. Mujeeb (Ranjin ystävä, tuomari ammatiltaan) tuli ystävällisesti kuskaamaan meitä autollaan paikasta toiseen. 5 tuntia vierähti alta aikayksikön. Shoppailun saldoksi kertyi mm. vaatteita, pari mattoa ja 11m verhokangasta. Sitten ajettiin vanhemmat kotiin ja me jatkettiin ihailemaan tuomarin uutta kotia. Teen kanssa halvaa ja minä totesin etten halua moista enää koskaan suuhuni laittaa... (maistui kumin ja rasvan sekoitukselta ilman mitään varsinaista makua, ei mua varten tämä herkku).

Auringon laskettua palattiin kotiin raksan kautta, Sudha ja tytöt jo odottivat meitä kotona. Piti mennä eläviin kuviin katsomaan Jhoom Barabar Jhoom, mutta siirrettiin suunnitelma seuraavaksi illaksi.

-Tässä siis matkapäiväkirjani alkua ja jatkoa seuraa tulevaisuudessa.-