Miehelläni on autokuume ja minä havittelin uutta televisiota, suurempaa kuin vanha 32 tuumainen... Mies kuumeilee autoaan edelleen, mutta minä mennäpläjäytin ja ostin sen telkun ;o) Eilinen meni kauppoja kierrellessä ja katsellessa erinäisiä vaihtoehtoja kummankin suhteen ja illalla surffailimme netissä, minä etsien lisätietoja tv-malleista, jotka oli hyväksyttyjen listalla ja mies autoliikkeiden sivuilla (onneksi on kaksi konetta). Mulla on paha tapa että kun päätän haluavani jotain, niin ei siinä nokka kauaa tuhise kun se on hankittu... en tajuu mix pitäis vatvoo jotain asioita viikkotolkulla ja mennä hankkimaan vasta sitten! Sitäpaitsi jos tietää mitä haluu, ni miksi pitäis ostoa venytellä loputtomiin? Mottoni taitaa olla; Heti tai ei ollenkaan ;oD

Varsinainen ketjureaktio sitten syntyikin tv;n ostosta. Ensin olin ajatellut pienempää töllöä makkariin kun aina tulee jotain urheilua jne, joita minä en katso ja Ranjia ei aina kiinnosta ohjelmat, joita taas minä seuraan aktiivisesti eli toisella telkalla oli kysyntää. Sitä olin ajatellut sijoittaa vieras-/työhuoneeseen, koska sinne tulee myös johto ulkomaankanavien satelliitista... Pienet telkat maksaa suhteessa kauheesti ja isoja saa tänäpäivänä "halvalla". Lopputulokseksi tuli, että ostetaan olkkariin sitten iso töllö ja vanha siirtyy makkariin (työhuone jää ilman tv;tä). Satelliitin piuha tarttee nyt vetää seinien läpi sitten makkariin, kolme telkkua kahdelle ihmiselle on mun mielestä liikaa...

Vaan makkarissa on tällä hetkellä pöytämallin tietokone, eikä tilaa telkulle. Tarttee siirtää kone siis tonne extrahuoneeseen, mutta siellä ei ole puhelinjohdon piuhaa... Oli soitettava tietokoneihmiselle että tulee tekeen meidän pöytäkoneesta langattoman, niin toimii sitten samalla ADSL-laitteella kannettavan kanssa (onko se laite ton niminen, en ole varma mutta kuitenkin). Sitten pitää siirtää olkkarista apteekkarinlipasto makkariin, jotta telkun saa sen päälle (seinäteline ois maksanu satasen ja telkka itsessään maksoi jo ihan tarpeeksi eli en halunnut enää ostaa seinätelinettä. Nyt pitää vaan keksiä jotain sen lipaston tilalle olkkariin kun muuten jää tyhmä avoin paikka ikkunan eteen...

Uusi telkkarimme on digitv eli saadaan olkkarista digiboxi vanhan telkun kanssa makkariin, ei tarttenut enää toista boxia ostaa. Tästä lähtien siis ohjelmien tallennukset pelittää vain makkarissa, mutta samahan se on. Uudessa telkkarissa on nyt myös kortinlukija eli saan katsella vaikka BB:tä tai muita maksullisia kanavia kummassakin huoneessa. Koti meni siis yhden telkun takii aikalailla uuteen järjestykseen, mutta vaihtelu on ihan jees juttu (varsinkin kun se takaa ettei mun oo pakko seurata olympialaisia koko loppukesää...). ;oD